Pagini

joi, 1 aprilie 2010

Sfanta si Marea Joi : Aceasta sa o faceti intru pomenirea Mea


Sfanta si Marea Joi : Aceasta sa o faceti intru pomenirea Mea
"Aceasta sa o faceti intru pomenirea Mea..."
(Luca 22,19)



Sfanta si Marea Joi este o zi foarte importanta in istoria mantuirii, Biserica rememoreaza in aceasta zi: spalarea picioarelor apostolilor de catre Hristos, Cina Domneasca la care s-a instituit Taina Impartasaniei (Euharistia), rugaciunea din gradina Ghetsimani si prinderea Domnului de catre cei ce voiau sa-l ucida.




In aceasta zi, Biserica a hotarat citirea celor 12 Evanghelii la slujba deniei. Joia sfanta incepe cu amintirea faptului ca Mantuitorul Iisus a spalat, in semn de smerenie picioarele apostolilor Sai. De asemenea, tot astazi la ultima sa cina cu apostolii, numita si Cina cea de Taina a sarbatorit si a prefigurat Pastele crestin si a instituit Sfanta Taina a Euharistiei: "Luati, mancati, acesta este trupul Meu, care se frange pentru voi. Beti dintru aceasta toti, ca acesta este sangele Meu, al Legii celei noi, care pentru multi se varsa, spre iertarea pacatelor". Dupa aceea Domnul a mers in Gradina Ghetsimani unde s-a rugat cu lacrimi de sange. Aici a fost predat de Iuda arhiereilor printr-un sarut in mijlocul noptii.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu